Giriş Tipini boş bıraktınız!

Sicil No'yu boş bıraktınız!

Kullanıcı Adını boş bıraktınız!

Şifrenizi boş bıraktınız!

Kapat

Unvanı boş bıraktınız!

Sicil No'yu boş bıraktınız!

T.C Kimlik No'yu boş bıraktınız!

Kullanıcı adını boş bıraktınız!

Kapat

Şifremi Unuttum işlemi tamamlandığında kayıtlı cep telefonu numaranıza Kullanıcı Adı ve Şifreniz gönderilir

Unvanı boş bıraktınız!

Sicil No'yu boş bıraktınız!

T.C Kimlik No'yu boş bıraktınız!

Kapat
HABERLER
  • Son Güncelleme : 07.03.2019 15:56
  • Haber Giriş : 07.03.2019 17:27
  • Etkinlik : 06.03.2019

Lojistik ve Dış Ticarette Sözleşmeler ve Önemi

İstanbul Barosu Lojistik ve Taşıma Hukuku Komisyonunca düzenlenenLojistik ve Dış Ticarette Sözleşmeler ve Önemi’ konulu panel, 06 Mart 2019 Çarşamba günü saat 13.30’da baromuz merkez bina konferans salonunda yapıldı.

Panelin açılışından konuşan Lojistik ve Taşıma Hukuku Komisyonu Başkanı Av. Egemen Gürsel Ankaralı, komisyon çalışmaları hakkında bilgi verdi. Ankaralı, bu çalışmaların bir devamı olarak bugünkü panelde lojistik kapsamı içersinde dış ticaret, sözleşmeler, dava şartı olarak arabuluculuk ve konişmento konularının uzmanlarca ele alınacağını söyledi. Ankaralı, panelin bant kaydının yakında Barovizyon’da yayınlanacağını ve bu paneli izleyememiş olanların kaybının bulunmadığını bildirdi.

Panelin açılış konuşmasını yapan İstanbul Barosu Başkanı Av. Mehmet Durakoğlu, taşıma hukukunu lojistikten ayıran özel bir zaman dilimi yaşadığını, lojistiğin öneminin birden ortaya çıktığını, bunun özellikle ithalat işlemlerinde lojistik şirketlerinin çok önemli işlevler gördüğüne tanık olunduğunu söyledi.

Durakoğlu şöyle devam etti: “Çünkü sorunun malın getirilmesinden başlayarak onun depolanması, antrepolarda bulundurulması, günlük işlemlerin yapılması, dağıtımın yapılması, tedarik zincirinin gerçek anlamda sonuna kadar sağlanması hepimiz açısından yeni bir değerlendirmeyi ifade etti.  Bütün bunlardan sonra nakliye dediğimiz, sadece taşımacılıktan ibaret kavramı lojistik üzerine kurgulamaya başladık”.

 Ancak bu sürecin çok ciddi hukuki sorunları da gündeme getirdiğini, pek çok kavramın hukuki içeriği konusunda belirsizlikler yaşandığını ifade eden Durakoğlu, bir dönem konuyu anlayan hâkim ve bilirkişi bulmakta da zorlandıklarını bildirdi.

Mehmet Durakoğlu, konişmentonun ne anlama geldiğini, ona konulan tarihin ortaya koyduğu sorunlar konusunda önemli aşamaları geride bıraktıklarını, ancak şimdi lojistiğin ifade ettiği anlamda kombine sözleşme yapılması ve onun ortaya koyduğu aşamaların, yeni yeni hukuki sorunlar ortaya çıkardığını kaydetti.  

Durakoğlu sözlerini şöyle tamamladı: “Biz bu konuda uzmanlaşmak zorundayız. Hepimiz biliyoruz, yargıda kaliteden kaynaklanan başka sorunlarla da karşı karşıyayız. Bilirkişilerle ilgili de aynı sorunlar yaşanıyor. Bütün bunları aşmamız gereken sıkıntılı bir dönemden geçiyoruz. Bilene çok ihtiyacımızın olduğu, bilenin çok öne çıktığı bir dönem yaşıyoruz. Bu alanda yönlendirici olmak durumunda isek bu süreçlerin içersinde olmak bakımından iddialı olmak zorundayız, bu iddiayı bu tür çalışmalarla ortaya sermeye çalışıyoruz”.

Açılış konuşmalarından sonra panel oturumlarına geçildi. İlk oturumu İstanbul 2. Asliye Ticaret Mahkemesi Hâkimi Baki Çağrı Ongun yönetti. Bu oturumda konuşan Yeditepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nuray Ekşi, kara, deniz, hava ve demiryoluyla yapılacak uluslararası taşımalarda uygulanacak uluslararası sözleşmeler hakkında bilgi sundu. Ekşi, sözleşme uygulamalarından kaynaklanan uyuşmazlıkların mahkeme ya da tahkimde giderileceğini bildirdi.

İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Turkay Özdemir, taşıma hukukunda çerçeve sözleşmeler ve bunların uygulamaya etkisi konusunu ele aldı. Özdemir, çerçeve sözleşme kavramı, sözleşme örnekleri, çerçeve sözleşmeyle sağlanan olanaklar, hizmet alanın yükümlülükleri, sözleşme şartlarında değişiklik, hizmet alanın tazmin talepleri, sınırlamaların geçersizliği gibi konuları ele aldı.

İstanbul Barosu Tahkim Merkezi Başkan Yardımcısı Arb. Av. Dilek Yumrutaş, ‘Ticari uyuşmazlıklarda dava şartı arabuluculuk uygulaması ve lojistik sektörü açısından incelenmesi’ konulu bir sunum gerçekleştirdi. Dava şartı olarak arabuluculuğun 01.01.2019 tarihinde yürürlüğe giren yasayla gerçekleştiğini belirten Yumrutaş, TTK 4. Maddede yer alan ticari dava tanımı ve bu davalarda dava şartı olarak arabuluculuğa başvurmanın zorunlu hale getirildiğini bildirdi.

Panelin ikinci oturumunu Yeditepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nuray Ekşi yönetti. Bu oturumda konuşan UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur, kombine taşımacılık mevzuatı hakkında bilgi verdi ve uygulamada yaşanan sorunları anlattı.  Kombine taşımacılığın bir çatı olduğunu belirten Uğur, bununla Avrupa sınırları içinde yapılan taşımacılığın anlaşıldığını bildirdi. Uğur, taşıma şekilleri, çoklu taşıma sözleşmeleri,  çoklu taşıyıcının sorumlulukları ve Türkiye’de kombine taşımacılık konusu üzerinde durdu.

UND Hukuk Danışmanı Av. Naz Ege Ege de, taşımacılık ve sözleşme uygulamalarında karşılaşılan güçlükler konusunu ele aldı. Çerçeve sözleşmelerde yer alması gereken hususları anlatan Ege, taşımacılıkta karşılaşılan sıkıntılar ve taşıma sürecinde ortaya çıkan uyuşmazlıkların giderilme yolları üzerinde durdu.

Eğitmen Ahmet Aytoğan, taşıma senedi olarak bilinen, üzerinde yükleyici, alıcı, ihbar mercii bilgileri bulunan konişmento konusunda bir sunum gerçekleştirdi. Konişmentonun tarihi sürecini anlatan Aytoğan, konişmentoyu ticari işlemlerle ilgili her türlü bilginin yer aldığı kıymetli bir evrak olarak niteledi. Konişmentonun hazırlanmasında büyük bir eğitim açığı bulunduğunu kaydeden Aytoğan, konişmento hataları yüzünden uğranılan büyük zararlara dikkat çekti ve bunların milyon dolarları bulduğunu bildirdi.

Oturum sonlarında soru/cevap bölümü uygulandı. Panel sonunda konuşmacılara birer Teşekkür Belgesi verildi.

 

 

 

 

YAZDIR
Yükleniyor...