Giriş Tipini boş bıraktınız!

Sicil No'yu boş bıraktınız!

Kullanıcı Adını boş bıraktınız!

Şifrenizi boş bıraktınız!

Kapat

Ünvanı boş bıraktınız!

Sicil No'yu boş bıraktınız!

T.C Kimlik No'yu boş bıraktınız!

Kullanıcı adını boş bıraktınız!

Kapat

Şifremi Unuttum işlemi tamamlandığında kayıtlı cep telefonu numaranıza Kullanıcı Adı ve Şifreniz gönderilir

Ünvanı boş bıraktınız!

Sicil No'yu boş bıraktınız!

T.C Kimlik No'yu boş bıraktınız!

Kapat
HABERLER
  • Son Güncelleme : 15.01.2019 10:52
  • Haber Giriş : 08.01.2019 09:36
  • Etkinlik : 08.01.2019

UYAP, Doküman Editörü ile Evrak İmzalama Problemlerine İlişkin Çözümler

Son günlerde Meslektaşlarımızın yaşadıkları UYAP, Doküman Editörü ve Evrak imzalama problemlerine ilişkin aşağıda sıkça sorulan sorular ve çözümler yer almaktadır.

SORU:  Avukat Portal’a Yeni UYAP Uygulaması üzerinden veya E-Devlet E-İmza Uygulaması üzerinden girmeye çalışırken, Uygulamaya tıklandığımda "Unable to launch application" veya “Application Blocked by Java Security” şeklinde bir hata alıyorum. Ne yapmalıyım? Bu sorunu nasıl çözebilirim?

CEVAP: Bilgisayarınızdan Denetim Masasını, oradan da Java'yı açmanız gerekiyor. Java Control Panel içerisindeki ilk sekme olan General sekmesindeki Temporary Internet Files bölümün altındaki View butonuna tıklamanız gerekir. Açılan penceredeki bütün applicationları Mouse ile seçip sağ tuş sil yaparak uygulamayı tekrar çalıştırabilirsiniz.

SORU: Uyap editör Programında imzalama yapamıyorum. Ne yapmalıyım? Bu sorunu nasıl çözebilirim?

CEVAP: Editör programı içerisinde kullanılan elektronik imza uygulamasının lisans süresi sona erdiğinden, editörün 4.1.12 öncesi sürümlerinde `Elektronik İmza` işlemi yapılamamaktadır. TÜBİTAK`ın en son yayınladığı ve geçerliliği 10/03/2021 tarihine kadar olan lisans dosyası editör uygulamasına eklenmiş olup problem giderilmiştir. Bu değişiklik için portal ana sayfasında http://www.uyap.gov.tr/destek/uyap.zip yeni yayınlanan editörün 4.1.12 versiyonunun bilgisayarınıza indirilip kurulması gerekmektedir.

SORU: Doküman Editörüne tıkladığımda siyah ekran gelip gidiyor ve editör açılmıyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim?

CEVAP-3:
1. Adım: Bilgisayarınızda kurulu olan UYAP editör programının son versiyonu olması gerekmektedir. Son versiyonu (http://www.uyap.gov.tr/destek/uyap.zip) adresinden indirebilirsiniz.

2. Adım: (Windows 7 ve üzeri için) Bilgisayarım > C Dizini > Kullanıcılar > Size Ait Kullanıcı (Örneğin; Ahmet, Avukat vb.) > .uki Klasörü içerisinde bulunan acilisdegerleri.xml ve tercihler.xml dosyalarını siliniz. Bu işlemlerin ardından UYAP Editör Programını yönetici olarak tekrar çalıştırdığınız takdirde doküman editörünüz açılacaktır.

3. Adım: Sorunun devam etmesi halinde Denetim Masasından UYAP editörü kaldırınız ve bilgisayarınızı yeniden başlatınız. Daha sonra (Windows 7 ve üzeri için) Bilgisayarım > C Dizini > UYAP klasöründeki yedeklerinizi aldıktan sonra UYAP klasörünü siliniz. Yeni yayınlanan editörün 4.1.12 versiyonunu bilgisayarınıza kurunuz.

 

YAZDIR
Yükleniyor...